Met weersvoorspellingen van boven de 30 graden was wel even spannend hoe alles zou gaan verlopen tijdens de vierde editie van de Berkdijk pupillen overnachting. De voorbereidingen moesten op de schop, waarbij verschillende spellen werden verruild voor waterspelen.En waar wij dachten de vossenjacht misschien een keertje te skippen omdat de kinderen dit misschien wel beu waren, leek niks minder waar. Dit was voor sommige dé activiteit waar ze het meest naar uitkeken.
Rond 17.00 uur, voor sommige kinderen die niet konden wachten al wat eerder, stroomde de Kegelaar vol met enthousiaste kinderen en blije papa's en mama's (zij hadden zo ook een keer een avondje vrij). Luchtbedden werden opgepompt, plekjes werden zorgvuldig gekozen en de laatste kusjes werden gegeven. Waar sommige het in het begin wat spannend dachten te vinden, was dit bij het zien van hun teamgenoten verdwenen als sneeuw voor de zon en konden we van start.
In de keuken was de temperatuur inmiddels nog meer opgelopen waardoor de frietjes haast niet meer in de frietpan gebakken hoefden te worden, maar het liep allemaal gesmeerd en iedereen kon genieten van een frietje met snack, gevolgd door een ijsje.
Na wat uitbuiken begon het mix toernooi waarbij door iedereen gezellig werd meegedaan. Helaas was er geen prijs beschikbaar, anders had deze zeer waarschijnlijk uitgereikt moeten worden aan Ruud, althans, als we hem moeten geloven.
Internationale Vossenjacht
Om het nog iets warmer te maken hielden we ook ons jaarlijkse marshmallowsroosteren in ere, dat er bij een ieder toch zeker wel in ging. Daarna gingen we ons langzaamaan klaarmaken voor de vossenjacht voor de ouderen en een gezellige filmavond in de kantine voor de jongste groep waarbij niets mocht ontbreken. Toen alle vossen er klaar voor waren konden we beginnen aan de vossenjacht. Heel verrassend was het thema niet, namelijk WK. De vossen vertegenwoordigden allerlei landen waarbij de kaasblokjes van Nederland, de japanse (?) muur, jeu de boules bij Frankrijk, een Arabische dans, sombrero gooien voor Mexico, skiën in Oostenrijk en de voetbal legendes uit Argentinië en Brazilië natuurlijk niet konden ontbreken.
Het was super gezellig, maar door het plotse noodweer moesten we helaas eerder stoppen.
Ontbijt van opa Kees
Bij terugkomst hoopten we dan ook dat de kleintjes al grotendeels zouden slapen maar niks was minder waar. De trotse JO8 trainer had zijn team namelijk medegedeeld dat zij tot 4.00 uur op moesten blijven, waarbij ze de voetbalclub aan de andere kant zouden verslaan met opblijven. Mocht dit lukken zouden ze in het nieuws komen. Dat is bij deze gelukt dus Faber, Cody, Thijs, Timo, Ayden en Teun gefeliciteerd met deze knappe prestatie.
Langzaamaan vielen steeds meer oogjes dicht, maar rond 6.00 uur was het voor sommige al weer ochtend. Rustig wakker worden en nog even blijven luieren, waarna we aan het ontbijt konden dat we grotendeels te danken hebben aan die lieve opa Kees, die ons bij bijna iedere activiteit voorziet van heerlijke broodjes, eierkoeken en krentenbollen.
Toen was het tijd voor de spellenochtend waarbij naast veel waterspellen het levend tafelvoetbal toch wel de leukste activiteit was. Ook de storm en buikschuifbaan waren favoriet. En toen.. was het alweer tijd en kwamen de papa's en mama's iedereen weer ophalen. Door de hulp van vele vrijwilligers was alles binnen een mum van tijd weer opgeruimd.
Dank
Wij kijken terug op een zeer geslaagde overnachting waarbij we iedereen die hier op welke manier dan ook aan heeft bijgedragen enorm willen bedanken want zonder jullie was dit nooit gelukt. Tenslotte willen we ook Dennis enorm bedanken. Hij stopt namelijk bij de activiteiten commissie. We zullen jou, en natuurlijk de vele extra uren vergadertijd dankzij je gezellige aanwezigheid, enorm missen topper.
De activiteitencommisie
