Dingen regelen met de overheid. Het gebeurt steeds vaker met de computer en het internet. Denk aan belastingaangifte doen, doorgeven van een verhuizing en je paspoort verlengen. Handig, maar soms ook lastig. Wil je leren hoe je gebruik kunt maken van de DigiD of online een afspraak maakt? Volg dan de cursus Digisterker van de Bibliotheek en wordt handiger in het online contact met de overheid, zoals de gemeente, UWV of de Belastingdienst.
Je leert
- inloggen bij de Belastingdienst
- een gezondheidsverklaring invullen en versturen
- toeslagen bekijken en aanvragen
- de OV chipkaart gebruiken
- afspraken maken via internet, bijvoorbeeld bij de gemeente
Gratis cursus
De cursus bestaat uit vier lessen. Elke week krijg je uitleg en kun je oefenen. Dit doe je in een kleine groep, samen met een docent van de bibliotheek. Meedoen is gratis. Ook als je geen lid bent van de bibliotheek.
Waar en wanneer
Locatie: Bibliotheek Kaatsheuvel Data: 10 november, 24 november, 1 december, 8 december
Tijd: 14.00 – 16.00 uur
Aanmelden
Wil je de cursus Digisterker volgen? Meld je dan aan via de website www.bibliotheekmb.nl. Na aanmelding neemt een bibliotheekmedewerker contact met je op. Afhankelijk van het aantal deelnemers kun je meteen beginnen of kom je op de wachtlijst.
Lukt het je niet om digitaal aan te melden? Dan kan het ook ín de bibliotheek of telefonisch via 0416- 274379. We noteren je gegevens, een collega neemt contact met je op.
Voor wie is deze cursus?
Voor iedereen die al een beetje ervaring heeft met de computer. Wil je hier eerst meer over leren? Ook daar zijn trainingen voor: www.bibliotheekmb.nl/basisvaardigheden.
