Zoals al vele jaren gebruikelijk vindt de afsluiting van het seizoen van de Koninklijke Sophia’s Vereeniging plaats met een gratis toegankelijk klapstoelenconcert bij het Witte Kasteel in Loon op Zand. Maandag 6 juli vanaf 19.30 uur is iedereen van harte welkom om in een sfeervolle ambiance te genieten van een afwisselend concert, waaraan meerdere geledingen een bijdrage leveren. Voor wie wil zitten: neem een klapstoel mee.

Het altijd drukbezochte openluchtconcert is het laatste optreden voor de vakantie en wordt traditiegetrouw door Sophia’s Vereeniging aangeboden aan de inwoners van Loon op Zand en omstreken. Het Witte Kasteel is het bijzondere decor waar de bezoekers in een ongedwongen sfeer op hun zelf meegebrachte klapstoel onder de mooie bomen het concert kunnen bijwonen. Voor Sophia is het kasteel ook een historische locatie, op deze plaats vond in 1864 waarschijnlijk de oprichting van de vereniging plaats.

Geopend wordt het concert door het SOL-opleidingsorkest onder leiding van Bruno Alonso. Zij brengen een aantal goed in het gehoor liggende, bekende melodieën ten gehore: Amparito Roca van Jaime Texidor, arr. James Curnow; A Medieval Suite van André Waignein; The Mask of Zorro van James Warner, arr. John Moss en The Blues Factory van Jacob de Haan.

Bas Mertens dirigeert de jonge slagwerkers van SPE. Zij spelen eveneens een aantal korte werkjes.

Het optreden van het grote orkest onder leiding van dirigent Jos Schroevers kent een divers karakter, Incantation and Dance, Danceries en de zomerse klanken van Italian Rhapsody. Samen met het opleidingsorkest wordt Lawrence of Arabia gespeeld.

Het belooft een sfeervolle avond te worden met toepasselijke muziek die u in vakantiestemming brengt. Na afloop is er gelegenheid om na te praten en de sociale contacten op te halen onder het genot van een drankje. En: als je wil zitten neem dan je eigen (klap)stoel mee.