Na twee eerdere verplaatsingen vanwege de onvoorspelbare weersomstandigheden kon Muziekvereniging Concordia uit Loon op Zand op dinsdagavond 16 juni eindelijk haar wijkconcert verzorgen in de Ambrosiusstraat. En dat bleek het wachten meer dan waard. Onder een stralende zomeravondzon bracht het orkest, onder leiding van dirigent Hein van Mol, een gevarieerd en sfeervol programma ten gehore.

De vele buurtbewoners genoten zichtbaar van het optreden. Daarnaast bleven ook fietsers en wandelaars die toevallig passeerden regelmatig even staan of namen plaats om mee te luisteren. Familieleden, vrienden en kennissen maakten het publiek compleet en zorgden voor een gezellige en ontspannen sfeer.

Het programma bood voor ieder wat wils. De avond begon met bekende klanken uit de wereld van de popmuziek, met nummers als A Night Like This en Island in the Sun. Vervolgens nam Concordia het publiek mee op een muzikale reis langs sfeervolle straten en wegen met Fifth Avenue en El Camino. Ook liefhebbers van nostalgische meezingers kwamen volop aan hun trekken. Met klassiekers als Ding a Dong, Chiquitita en Het Dorp werd hier en daar zachtjes meegezongen. De marsliefhebbers werden eveneens niet vergeten met de vrolijke Baker Street March, Avondvierdaagse Mars en de bekende The Washington Post March. Daarnaast zorgden nummers als Apache, Jubilissimo en When the Saints voor afwisseling, energie en een feestelijke sfeer. Het gevarieerde programma liet opnieuw zien hoe breed het repertoire van Concordia is.

Met een enthousiast applaus bedankte het publiek de muzikanten voor een geslaagde muzikale zomeravond. Voor Concordia was het opnieuw een mooie gelegenheid om muziek dicht bij de mensen te brengen en te laten horen dat muziek verbindt. Dankzij het prachtige weer, de grote belangstelling en de fijne sfeer kan de vereniging terugkijken op een zeer geslaagd wijkconcert.